Mensa - NTC sustav učenja

  • Povećaj slova
  • Resetiraj
  • Smanji slova

 

DUBROVNIK - STRUČNO USAVRŠAVANJE VRTIĆKIH DJELATNIKA

IPA projekt za predškolce

Odgajateljice iz Dubrovnika i Kotora imale su priliku upoznati nove znanstvene spoznaje iz područja ranog razvoja djetetova mozga te primjenu NTC sustava učenja, čijim pozitivnim utjecajima svjedoči 14 europskih zemalja

Posljednja su dva lipanjska vikenda sudionici međunarodne edukacije u okviru IPA projekta pod nazivom T.H.I.N.K. (The Intellectual Nurturing in Kindergartens) koju financira Europska unija proveli uz ugodno druženje i stjecanje znanja o NTC sustavu učenja. Seminar je u organizaciji Hrvatske Mense vodio sam autor programa dr. Ranko Rajović, predsjednik Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa, uz asistenciju suradnica Ivane Milenković, logopedinje iz PU ,,Vukosava Masanović" (Bar), Jelene Kovačević, odgajateljice u DV Sunčana (Zagreb) te Arijane Plahutar, pedagoginje u DV Hrvatski Leskovac, koje NTC sustav učenja promoviraju i provode u matičnim dječjim vrtićima.

Odgajateljice iz Dubrovnika i Kotora imale su priliku upoznati nove znanstvene spoznaje iz područja ranog razvoja djetetova mozga te konkretnu primjenu NTC sustava učenja, čijim pozitivnim utjecajima svjedoči 14 europskih zemalja.

Što je NTC sustav učenja? Nikola Tesla centar novi je pristup poticanju i podučavanju djece predškolske i školske dobi. Osnovna je karakteristika NTC sustava učenja da ne mijenja odgojno-obrazovni sustav, već samo metode rada s djecom. Cilj mu je usmjeriti djecu na prirodne oblike učenja kako bi im se olakšalo svladavanje školskog gradiva, razvila sposobnost stjecanja funkcionalnog znanja te tako reducirao akutni školski stres.

Naime, NTC sustav učenja polazi od zanimljivih i zaprepašćujućih podataka o lošem plasmanu europskih srednjoškolaca na međunarodnim PISA testovima (hrvatski učenici ovisno o predmetu ispitivanja zauzimaju od 36. do 40. mjesta od ukupno testiranih 65 zemalja!).

Nažalost, uzrok tome nije, kako se do sada mislilo, prevelika opterećenost učenika opsežnim školskim gradivom, već isključivo neefikasan način učenja školske djece.

Prema prvim povratnim informacijama saznajemo da je T.H.l.N.K. projekt sudionicima osvijestio važnost rane stimulacije te „probudio" roditeljsku svijest o njihovoj nezamjenjivoj ulozi u osiguravanju optimalnih poticaja za vlastito dijete. Isto tako, sadržaji ovog IPA projekta zainteresirali su prisutne odgajateljice različitih godina staža pa se nadamo da će njihova primjena rezultirati kvalitetnim idejama praktičnog rada s predškolskom djecom, a dugoročno i uspješnijim učenjem naših školaraca.

Arijana Plahutar

 

Registracija i prijava