Mensa - NTC sustav učenja

  • Povećaj slova
  • Resetiraj
  • Smanji slova

KOLIKO SMO INTELIGENTNI

Hrvatska Mensa je pod okriljem Mense International pokrenula Mensa NTC sustav učenja čiji je cilj riješiti stres koji kod djece nastaje pod pritiskom školskih obveza, ali i podignuti intelektualni potencijal djece u dobi od tri do sedam godina. Zasad su njime obuhvaćeni svi dječji vrtići u Dubrovniku, dva vrtića u Rijeci, dva u Zagrebu, jedan u Velikoj Gorici te dječji vrtić Hrvatski Leskovac

"Radi se sa svima i nema izdvajanja darovitih od onih koji to nisu iako od programa, što je i logično, najviše koristi imaju nadarena djeca", objašnjava Đuro Lubura, član Predsjedništva Hrvatske Mense.
NTC je baziran na najnovijim znanstvenim postignućima, a osmislili su ga dr. Ranko Rajović sa suradnicima i uglednim svjetskim znanstvenicima. Zahvaljujući razumijevanju gradskih vlasti, Mensin NTC program prvi su pokrenuli svi dječji vrtići u Dubrovniku i potpuno ga financira Grad.
"Ako samo jedno od 1000 djece koja sudjeluju u programu uz srednju školu završi i fakultet i bude imalo plaću 10.000 umjesto 5000 kuna, cijeli trošak programa će se tijekom njegova radnog vijeka vratiti Gradu kroz razliku u visini prireza", objašnjava Lubura i ne skriva očekivanja da će puno više od jedan promil djece koja sudjeluju u programu kapitalizirati svoj potencijal pa će i izravna financijska korist od programa biti znatno veća. Sve oblike indirektne koristi koje će donijeti povećana razina funkcionalnog znanja nije moguće jednostavno prenijeti u brojke, ali vjeruju da će cijelo društvo od Mensina NTC sustava učenja imati veliku i dugoročnu korist.

Bogatstvo nacije ovisi o intelektualnim potencijalima

Istraživanja su pokazala da se sinapse, poveznice među neuronima u mozgu, najviše razvijaju u najranijoj dobi. Tako se, objašnjava Lubura, do pete godine života razvije oko 50 posto, do sedme oko 75 posto, a do dvanaeste godine oko 95 posto sinapsi u mozgu. Broj sinapsi izravno utječe na ukupne intelektualne sposobnosti, osobito na razinu funkcionalnog znanja. Školski sustavi europskih zemalja koncipirani su na repetitivnom, ponavljajućem učenju u kojem se ne razvija divergentno razmišljanje, što utječe na to da podatke koje zapamtimo ne znamo upotrijebiti. Nadalje, međunarodni testovi znanja pokazali su da su sve zemlje Europe daleko ispod istočnoazijskih zemalja, a Hrvatska je u još goroj poziciji jer su nam rezultati znatno ispod europskog prosjeka. Lubura tvrdi da su istraživanja pokazala jasnu povezanost između razine funkcionalnog znanja i bruto društvenog proizvoda (BDP). Dakle, bogatstvo nacije ovisi o intelektualnim potencijalima koje treba razvijati u najranijoj dobi. "NTC sustav nije koncipiran tako da se djeca maltretiraju i tjeraju učiti manje-više beskorisne podatke. Upravo suprotno, djeci se kroz igru razvija mozak i uči ih se na jednostavan i prirodan način pamtiti i koristiti informacije. Iskustva 14 europskih zemalja u kojima se program provodi pokazuju da se potpuno poništava stres zbog kojeg djeca već u trećem razredu više ne vole školu, a znatno se smanjio i postotak djece s poremećajima koncentracije, disleksijom i disgrafijom", zaključuje Lubura.
Nakon Dubrovnika pilot-program pokrenut je u Rijeci i Zagrebu u nekoliko vrtića, a u tijeku su razgovori s Gradom Rijekom da se program institucionalno uvede i u sve njihove vrtiće. Uskoro će i privatnim dječjim vrtićima ponuditi mogućnost sudjelovanja u programu jer neće biti konkurentni ako ne budu pratili trendove.
Za potrebe edukacije roditelja, koji mogu mnogo pomoći u razvoju djeteta, Hrvatska Mensa izdala je knjigu "IQ djeteta - briga roditelja" autora dr. Ranka Rajovića. Knjiga će se tijekom provođenja programa ponuditi roditeljima, a može se kupiti i u on-line izlogu Hrvatske Mense na stranici www.mensa.hr.

TatjanaUčenje kroz igru

S time se slaže i Tatjana Šimac Bonačić, zamjenica gradonačelnika Dubrovnika, u čijim će vrtićima prvi zaživjeti NTC program.
Jedan od glavnih programa i smjernica Dubrovnika, kaže Bonačić, jest odnos Grada prema djeci i mladima. Djeca jesu i moraju biti prioritet, a Grad Dubrovnik svakodnevno podiže na još višu razinu takav odnos prema djeci. Dokaz je tome i titula koju nosi Dubrovnik, a to je Grad prijatelj djece. Sudjeluje u svim projektima koji pomažu u zdravom odrastanju i uspješnom obrazovanju i odgoju najmlađih sugrađana, bilo da je riječ o edukaciji nastavnika ili izravnom sudjelovanju djece. Svjesni su ipak da nikada neće moći prestati tragati za boljim kada je riječ o odnosu prema djeci.
“Jako sam zadovoljan što smo prvi u Hrvatskoj u suradnji s Mensom prihvatili i počeli primjenjivati njezin NTC sustav učenja, čiji je cilj podizanje intelektualnog potencijala u mlađoj dječjoj dobi, ali i prevencija stresa koja kod djece nastaje pod pritiskom školskih obveza. Već nakon prvih dana primjene dobili smo povratnu informaciju da tete u vrtićima s velikim entuzijazmom provode program, jer rade kroz igru, rade na sebi radi poučavanja djece funkcionalnom učenju koje im omogućuje da znanje bolje koriste i primjenjuju u životu“, ističe Bonačić.
Mensin NTC sustav učenja novi je način rada u odrastanju i obrazovanju djece, ali i edukacije roditelja koji su ključan faktor u razvoju njihova funkcionalnog znanja.

IZVOR: Business.hr

 

Registracija i prijava